Co zrobić, aby zostać specjalistą SEO?

Co zrobić, aby zostać specjalistą SEO?

W przypadku dziedziny jaką jest SEO mamy do czynienia z cały czas zmieniającą się branżą. Warto zapoznać się ze wszelkimi poniższymi kwestiami i dowiedzieć co zrobić, aby zostać specjalistą SEO? Sprawdźmy to.

Dynamika branży SEO

Musimy sobie na początku jasno powiedzieć, że SEO bardzo istotnie się zmienia. Czasami nawet dosłownie z tygodnia na tydzień. Ostatnie lata doprowadziły do ukształtowania się zawodu specjalisty SEO na rynku, dzięki czemu możemy z dużą łatwością wymienić wszelkie umiejętności, które posiadać powinien specjalista SEO oraz jakimi zadaniami będzie się zajmował. Ustalony został kanon narzędzi, które po prostu wypada znać, a nawet wydarzenia branżowe, na których nie może nas zabraknąć.

Co zrobić, aby zostać specjalistą SEO?Teoretyczna wiedza specjalisty SEO

Wbrew wszystkiemu lista zagadnień, które powinien znać specjalista SEO mocno się rozrosła. Nikt tak naprawdę nie mówił, że będzie łatwo. Na poziomie stricte teoretycznym specjalista SEO powinien: wiedzieć jak działa komputerowa sieć, wykazać się zrozumieniem podstawowym webowych technologii, jak i także wiedzieć czym jest adres URL oraz z jakich konkretnie części się składa. Do tego musi wiedzieć czym jest www, http, https oraz http2. Specjalista SEO powinien znać wszelki dyrektywy blokujące dla robotów w robots.txt. Ważne są imiona i nazwiska założycieli Google’a oraz serwis pośredniczący. Z czasem specjalista powinien się nauczyć bardziej zaawansowanych operatorów wyszukiwania oraz wiedzieć czym jest DNS. Bardzo dużo należy także wiedzieć na temat Google Analytics oraz znać wszelkie zasady podstawowe link buildingu.

Kompetencje specjalisty SEO

Gdy chcemy zostać specjalistą SEO, to poza ukończeniem dobrej szkoły, powinniśmy cały czas rozwijać swoje kompetencje. Branża SEO jest specyficzna, ponieważ bardziej jest wymagana praktyka i kompetencje od ukończonej szkoły. Tym bardziej dodajmy, że na dzień dzisiejszy nie ma w Polsce szkoły SEO. Dobry specjalista SEO posiadać powinien umiejętności nie tylko programisty, ale także informatyka. Musi znać także podstawowe języki programowania, potrafić tworzyć strony internetowe, a do tego orientować się w tematach, które dotyczą serwerów i baz danych. Specjalista SEO powinien być także specjalistą od marketingu internetowego. Prawidła, która rządzą popytem nie mogą specjaliście SEO być mu obce. Osoba, która zajmuje się zawodowo SEO musi dawać klientom to, czego oczekują, a więc powinna orientować się doskonale w zapotrzebowaniu na rynku danych usług oraz produktów. Konieczne jest rozeznanie pewne na rynku, umiejętność trafienia w wolne nisze, a do tego analiza konkurencji. Dobrze jeśli specjalista SEO zna się także na mediach społecznościowych oraz na PR. Dystrybucja wszelkich gotowych treści jest niezbędnym elementem przeprowadzonych prawidłowo działań marketingowych, który w sporej mierze odpowiada jednak za rozpoznawalność marki. Konieczne jest także nawiązanie oraz utrzymanie bliskiego kontaktu z wydawcami, blogerami oraz także innymi osobami decyzyjnymi. Jeśli chcemy zostać specjalistą SEO, to musimy poszerzyć swoją wiedzę na temat content marketingu i umieć poprawne pisać. Bez blogowania jest bardzo trudno o sukces w sieci. Zatem potrzebna jest osoba, która umie dostarczyć ciekawe treści oraz także podać je w bardzo atrakcyjny sposób dla czytelnika. Dzięki blogowi jest możliwe budowanie całej sieci linków oraz do tego generowanie ruchu na witrynie docelowej. Poza tym specjalista SEO powinien posiadać wszelkie rozwinięte analityczne umiejętności. Specjalista SEO, który nic nie daje od siebie i tym samym ogranicza swoje działanie jedynie do spełniania wytycznych mu narzucanych, nie jest zbyt wiele wart. Do pozycjonowania sprawnego konieczna jest stała internetowa analityka. Analizie poddać należy zarówno sam ruch na stronie, jak i także linki przychodzące oraz wydajność strony w wynikach wyszukiwania. Co więcej specjalista SEO powinien się znać na designie stron internetowych. To jak wygląda konkretna witryna, w bardzo dużej mierze wpływ na jej odbiór przez internautów. Nie chodzi tutaj jedynie o estetyczną oraz przejrzystą szatę graficzną, ale także o ekspozycję treści, rozmieszczenie wszelkich poszczególnych elementów, a do tego pojętą bardzo szeroko interaktywność. Wszelkie zmiany w funkcjonalności strony ściągnąć mogą na nią nowych zwolenników oraz napytać sobie wielu wrogów zażartych. Każdy specjalista SEO powinien mieć tego świadomość. Jak widać droga do zostania specjalistą SEO, to głównie nabywanie pewnych umiejętności. Bardzo ważne jest to, aby cały czas się rozwijać. Dziedziną tą zajmuje się wiele osób, a więc z łatwością znajdziemy wiele szkoleń oraz kursów, które nam pomogą w poszerzeniu wszelkich umiejętności. Spodoba się to zwłaszcza osobom, które wolą uczestniczyć w kursach, niż samodzielnie ślęczeć nad książkami. Na koniec dodajmy, że literaturą w przypadku nauki SEO powinny być dobre blogi internetowe. Na nich pojawia się cały czas coś nowego i możemy rzeczywiście się sporo nauczyć. Czy warto zostać specjalistą SEO? Jak najbardziej tak. Przekonaj się na własnej skórze.